Acute Zorg Alcohol & Drugs Incidenten

In toenemende mate krijgt de 1e hulpverlener te maken met overmatig gebruik van alcohol  en drugs. Niet alleen tijdens hulpverlening op velerlei evenementen, maar ook steeds vaker tijdens uitgaan en in zijn directe omgeving.

Alcohol- en druggebruik kan problematische vormen aannemen en leiden tot ernstige verstoringen in de gezondheid van het slachtoffer. In het nieuws is steeds vaker aandacht voor alcoholgebruik op jongere leeftijd en nieuwe gewoonten zoals 'bingedrinking' of 'comazuipen'. Met name op jonge leeftijd kunnen de gevolgen van alcohol- en druggebruik voor de ontwikkeling van de jongvolwassenen ernstig zijn.

Snel en verantwoord reageren in geval van een alcohol- of drugsincident kan levens redden. 1e Hulpverleners moeten dan ook weten hoe te handelen bij dergelijke incidenten. Horecamedewerkers, politiefunctionarissen, ambulancepersoneel, huisartsen en verplegers en met name ook hulpverleners op evenementen zijn voorbeelden van personen die te maken kunnen krijgen met de gevolgen van overmatig drank- en drugsgebruik.

Heeft u nog vragen omtrent onze medewerkers Acute Zorg bij Alcohol- en Drugs Incidenten, neem dan contact met ons op. Wij staan u graag te woord.

Binnenkort kunnen wij ook hulpverlening bieden bij: "Advanced Oxygen First Aid For Scuba Diving Injuries" zuurstof bij duikongevallen. Voor het levensreddend handelen en het reanimeren met reanimatietechnieken om een duiker die niet ademt te helpen.

De certificatieregeling

Wet- en regelgeving, technologie en werkmethoden zijn aan verandering onderhevig. Deze wijzigingen worden bij de certificatieregeling in de eindtermen van het vakbekwaamheidsprofiel verwerkt. Aan het einde van de geldigheidsperiode van het certificaat, dient de certificaathouder daarom opnieuw een theorie- en praktijkexamen met voldoende resultaat af te leggen. Hiermee toont hij aan op de hoogte te zijn gebleven van de ontwikkelingen in zijn vakgebied. Na te zijn geslaagd voor dit examen, ontvangt de certificaathouder wederom een persoonscertificaat voor bepaalde tijd.
Informeer naar de mogelijkheden.

Ons instituut is voor de A.E.D opleiding & en de Reanimatie opleiding erkend en gecertificeerd door de Nederlandse Reanimatie Raad. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam is lid van de NIKTA, Het Oranje kruis en de ERC.