A.L.S. EHBO ondersteuning bij evenementen

Een vlekkeloos verloop van een bedrijfsfeest, beurs, dance event of sportevenement?

Laat uw zorg uit handen nemen! Wij ondersteunen uiteenlopende evenementen van particulieren, bedrijven en (overheids) instellingen. Door de inzet van onze goed getrainde A.L.S. hulpverleners en professioneel materieel spelen wij in op ieder incident dat zich voor kan doen.

Eerstehulpverleners (EHBO'ers) verlenen eerste hulp bij levensbedreigende stoornissen zoals in de ademhaling, het bewustzijn en bij shock. Daarnaast kunnen ze plaatselijk letsel (wonden), warmte- en koudeletsels, vergiftigingen, elektriciteitsletsels bij slachtoffers behandelen en natuurlijk deskundige hulp alarmeren of het slachtoffer doorverwijzen naar professionele hulpverlening.

Enige methoden en handelingen die hierbij gebruikt worden zijn onder andere:

Zorgen voor de veiligheid van eerstehulpverleners en omstanders; Verplaatsen van het slachtoffer bij gevaar, eventueel met de noodvervoersgreep van Rautek; Goede alarmering bij de 112-alarmcentrale; Benaderen van het slachtoffer (indicatie van bewustzijn); Fixeren van het hoofd bij wervelletsels; Openen en openhouden van de lucht/ademweg; Zo nodig toepassen van de handgreep van Heimlich bij verslikking; Controleren van de ademhaling; Zo nodig stabiele zijligging; Zo nodig reanimatie bij ademhalingsstilstand (=uitwendige hartmassage en beademen);

Herhalingstrainingen

Om een diploma Eerste Hulp geldig te houden dienen er jaarlijks herhalingstrainingen gevolgd te worden om te zorgen dat de eerste hulpverleners competent blijven. Wij bieden deze herhalinglessen aan op één zaterdag en dat een aantal zaterdagen per jaar. In deze herhalingstrainingen wordt de stof van de beginnerscursus niet alleen opgefrist, maar ook nog eens aangevuld met extra onderwerpen. Regelmatig wordt tijdens deze lessen gebruik gemaakt van LOTUS-slachtoffers. Hierdoor worden situaties “levensecht” benaderd. Informeer naar de mogelijkheden.

Ons instituut is voor de A.E.D opleiding & en de Reanimatie opleiding erkend en gecertificeerd door de Nederlandse Reanimatie Raad. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam is lid van de NIKTA, Het Oranje kruis en de ERC.