Moeders slagen voor EHBO-diploma overlevingstechnieken

Havenloods 27 januari 2010

Feest voor een grote groep moeders uit Bloemhof. Zijn behaalden vorige week allemaal het diploma EHBO overlevingstechnieken. In de christelijke basisschool de Sleutel in de Asterstraat kregen zij de diploma’s uitgereikt door dagelijks bestuurder René Kronenberg.

De moeders verkeren in goed gezelschap want eerder hebben hun kinderen het EHBO-diploma A behaald. Dat was overigens ook de reden voor de moeders om ook EHBO-lessen te volgen. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam Zuid is de motor achter de EHBO-lessen. Gesteund met een subsidie van het project Poen voor je Plan van deelgemeente Feijenoord heeft deze stichting inmiddels al 39 vrouwen een EHBO diploma laten behalen.

De cursussen moeten vrouwen stimuleren om zelf adequaat in te grijpen bij kleine ongelukjes. Hierdoor hoeft men niet altijd naar de dokter. Verschillende vrouwen vertelden vorige week tijdens de uitreiking dat ze hun nieuwe kennis inmiddels al in praktijk hebben gebracht.
Lees hier de pdf

inmiddels hebben er al 39 vrouwen hun diploma behaald

De Echo 24 februari

EHBO-diploma's uitgereikt aan moeders van allochtone afkomst

FEIJENOORD - Op de christelijke basisschool de Sleutel zijn vorige week de eerste EHBO-diploma's uitgereikt aan moeders van niet-westerse afkomst door dagelijks bestuurder Rene Kronenberg. Hij was onder de indruk van de dames en hoopt dat er velen zullen volgen De moeders hebben zeven lessen van twee uur gevolgd om EHBO overlevingstechnieken te leren.het plan is ontstaan nadat de kinderen van de moeders ook hun EHBO diploma hebben behaald. Bob Uitjens van Evenementen EHBO Rotterdam Zuid is als initiatiefnemer met dit plan naar de deelgemeente gestapt en heeft subsidie bij poen voor je plan aangevraagd. Dat werd goedgekeurd en inmiddels hebben er al 39 vrouwen hun diploma behaald.

inmiddels hebben er al 39 vrouwen hun diploma behaald

Herhalingstrainingen

Om een diploma Eerste Hulp geldig te houden dienen er jaarlijks herhalingstrainingen gevolgd te worden om te zorgen dat de eerste hulpverleners competent blijven. Wij bieden deze herhalinglessen aan op één zaterdag en dat een aantal zaterdagen per jaar. In deze herhalingstrainingen wordt de stof van de beginnerscursus niet alleen opgefrist, maar ook nog eens aangevuld met extra onderwerpen. Regelmatig wordt tijdens deze lessen gebruik gemaakt van LOTUS-slachtoffers. Hierdoor worden situaties “levensecht” benaderd. Informeer naar de mogelijkheden.

Ons instituut is voor de A.E.D opleiding & en de Reanimatie opleiding erkend en gecertificeerd door de Nederlandse Reanimatie Raad. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam is lid van de NIKTA en de ERC. Stichting Evenementen EHBO Rotterdam werkt samen met GHOR.